вторник, 18 декември 2012 г.

Интервю с Ивелин Чапанов




 За сайта на Плевен Рейсинг Тим, Ивелин Чапанов отговори на няколко въпроси. Ето какво научихме от Ивелин:


От кога се занимавате с автомобилен спорт ?
- С автомобилен спорт се занимавам от 2008 година.


Какво Ви привлече ?
- Всичко започна с любителският
шампионат "Тайм-Атак", който по това време може би беше единствената вратичка за млади автомобилни състезатели. Спомням си доста трезво, колко много участници и публика имаше.  Също така си спомням особено тръпката, когато се качих в тогавашното ми Renault 19 16v и стартирах на пистата. Бях останал с много грешни изводи за спорта, но с огромено желание се захванахме и до 2012г. не съм спирал да карам.

Вашият състезателен автомобил е ?
- Тази година е малко по-различно, направих една важна крачка и постигнах една сбъдната мечта - да карам планински шампионат с новата си кола Renault Clio реплика на MAXI, която с много труд и както казах най-вече хъс, построих с помощта на определени хор.

Какви доработки са правени по вашата "бегачка" ?
- Clio-то ми е с двигател 2.0 16v с леки подобрения, дросели и  електроника. Леко преработена скоростна кутия с LSD. По окачването има радикални промени - изцяло е на твърдо (унибални лагери), Ролкейдж OMP, спирачна система с по-голям размер на дисковете и повече от едно бутало на спирачен апарата. Има още доста други интересни неща в колата, които мисля да споделя по-късно.

Разкажете ни за някой от най-хубавите Ви мигове в автомобилния спорт, които сте изживели ?
- Всеки път когато съм зад волана на Clio-то за мен е уникален момент. Забравяш за всичко, до такава степен си се съсредоточил. Но може би на планинско Кюстендил 2012 за мен беше най-запомнящия се момент, сред обстановка на приятели и достатъчно техничното и скоростно трасе.

Толерантни ли са според вас българските шофьори ?
- За българските участници в движението мога да кажа, че е уместно да използват уменията си на места като писти, полигони и летища и да оставим улиците за предвиждане, а не състезание !!!

Как измина сезон 2012 и с какво ще бъде го запомните ?
- Сезон 2012 измина като на шега малко... мисълта ми е, че направихме нова кола, която до последно не се знаеше как ще се представи в класа си, дали ще ми пасне на стила на пилотиране и най-важното ще има ли възможност да се кара. Още при първият тест на колата, двигателя се счупи поради технически проблем (останал пясък във филтрите на капака на мотора), но се хванахме и за една седмица възстановихме щетата, изкарахме колата на Open Track Day, при което установихме, че е конкурентна и ми пасва прекрасно. От там стартирах на първото ми планинско Благоевград и завърших втори в клас Х/3. Накрая с четири пропуснати кръга и едно незавършено състезание завърших трети за годината в клас Х/3

И за финал на кого искате да благодарите ?
- На първо място искам да изкажа благодарности на приятелите си и на целия отбор: Тънкия, Илиян Зехиров, Кими и т.н., на главният ми спонсор Николай Молов с най-готините и апетитни местни деликатеси произведени от фирма "Плевен Мес". Също така благодаря на Димитър Паскалев, фирма "Елица", които помогната основно с предоставянето на материали и консумативи за боядисването на състезателния ми автомобил.



























Няма коментари:

Публикуване на коментар